אימון אישי לשרירי הנפש

ודאי יצא לחלקכם להיתקל בתקופה האחרונה במושג קואצ'ינג, או בעברית – אימון אישי. מדובר בטכניקת אימון חדשה יחסית, שהולכת ותופסת תאוצה במקומות רבים בעולם. בעזרתה מתנסים אנשים בוגרים מכל תחומי החיים, העיסוק והשכבות החברתיות, בפגישות עם מאמנים אישיים, כדי לשפר את תפקודם היום יומי ולהשיג מטרות וחלומות שנראים בלתי ניתנים להשגה. קואוצ'ינג הוא כמו אימון של שרירי הנפש. בדומה לאופן בו אנשים שמעוניינים להיכנס לכושר ולחיות אורח חיים בריא יותר רוכשים מנוי לחדר כושר ועוברים אימונים גופניים שונים, כך אנשים שמעוניינים לשנות משהו בשגרת יומם, או לייעל את תפקודם, פונים למאמן אישי שמתמחה באימון נבכי הנפש. לאימון אישי מסוג זה אנו קוראים coaching, וההצלחה המסחררת של האימונים הללו בשנים האחרונות הפכה אותם למוקד עליה לרגל עבור אנשים ממגוון שכבות האוכלוסייה.

אם אתם מתקשים ליצור קשר עם בנות המין השני, אם יש לכם קשיים בתקשורת עם הילדים שלכם, אם אתם מתקשים לעמוד במטלות העבודה שלכם, או אם אתם לא מסוגלים להתנער מהתדמית שהחברה מייעדת לכם – קוצינג הוא הפתרון. קאוצ'ינג אינו תורה מוחלטת וכמו פגישה עם פסיכולוג, הוא משלב פגישות קבועות בין המאמן האישי למטופל שלו. בפגישות הללו משוחחים השנים על הבעיות והמטרות שמבקשים המטופלים להציב לעצמם ובעזרת שיחות רבות ו"שיעורי בית" שמקבלים המטופלים מפגישה לפגישה, הם מתקדמים ומגשימים אט-אט את שאיפותיהם ומתגברים על פחדיהם.

Coaching מתאים לנשים וגברים המגיעים מעולמות שונים ומתמודדים עם בעיות שונות ומשונות, מכל תחומי החיים שתוכלו להעלות על הדעת. קיימים מדריכי קואוצ'ינג רבים המתמחים בסוגים ספציפיים של בעיות (למשל – קואוצ'ינג בנושאי זוגיות, קואוצ'ינג בנושאי קריירה, קאוצ'ינג למנהלים, קואוצ'ינג לנשים, קואוצינג לבני נוער ועוד), אך רבים מן המאמנים האישיים הם אנשי מקצוע "כלליים" (כמו לדוגמא: רופא משפחה או פסיכולוג) שהוכשרו לטפל בכל סוגי הבעיות.

יש מאמנים אישיים המשלבים במהלך הטיפולים שלהם סדנאות תזונה, שכן רבים מן העוסקים בתחום קאוצ'ינג, כמו גם רבים מן העוסקים בתחום הרפואה ההוליסטית והרפואה בכלל, מאמינים שבריאות הגוף ובריאות הנפש הם שני תחומים בלתי נפרדים. הקפדה על אכילת ארוחות בריאות, מזינות ומסודרות, במקביל לאימון coaching, תסייע למטופלים לאגור אנרגיות ולנתב אותן באפקטיביות המקסימאלית לכדי מימוש מטרותיהם האמיתיות.

בנוסף קיימים מאמנים רבים הדוגלים באפיקי קאוצ'ינג שונים, כגון: שימוש בקלפי טארוט לשם הכוונה, קוצינג לסלבריטאים, קואצ'ינג לנשים קרייריסטיות ועוד. משום שמדובר בתחום חדש יחסית, שהתפרסם מאוד בשנים האחרונות, היינו ממליצים לכל אחד ואחד מכם שמבקש לפנות למאמן מקצועי, לברר איתו מספר פרטים בנוגע להכשרתו וניסיונו לפני תחילת תהליך האימון.

כמו בתחומי חיים רבים, גם בתחום האימון האישי היינו ממליצים לכם להיעזר בהמלצות של הקרובים והיקרים לכם בבחירת הקו'צר שלכם. משום שמדובר בשוק רווי בלתי מוסדר באופן מלא עדיין, קשה מאוד לבחור בצורה מושכלת מדריך אישי, בלי להכיר את התחום טוב ובלי להיעזר בחבר שהתנסה בטיפול שכזה. במידה ואין לכם חברים המכירים את התחום, היינו ממליצים לכם בחום לקבוע פגישת היכרות עם המדריך המיועד ולברר איתו סוגיות שונות לגבי הכשרתו, לדוגמה – האם הוא עבר קורס מדריכים אישיים? כמה זמן הוא עובד בתחום? לכמה מטופלים הוא סייע בעבר ועוד.

קורס הדרכה, כמו קורסי הכשרה בתחומים דומים, הינו הכרחי למדריכים אישיים האמונים על עיצוב עתידם של מטופליהם. ודאו שהמדריך האישי שאתם בוחרים עבר בהצלחה קורס הדרכה ונסו לעמוד על טיבו ועל רמת הכימיה בנכם במהלך השיחה האישית, שכן הכימיה והקשר הטוב בין המדריך והמטופל מהווים לרוב תנאי הכרחי להצלחת הטיפול. בהצלחה!

אודות admin