כל היתרונות בדו גלגלי

מצב הפקקים והכבישים במדינה מוביל לא מעט נהגים ונהגות לבחור באפשרות של רכב דו גלגלי כמו אופנוע או קטנוע. נהיגה במכונית יכולה להיות פיתרון נוח לרוב, אך השעות הרבות אותן אנו הישראלים מבלים בדרכים גם כאשר אנחנו מעוניינים לנסוע למקום קרוב יחסית – מביאות אותנו לחשוב על נהיגה בדרכים אחרות. מה חשוב לדעת לפני שאתם רוכשים כלי רכב דו גלגלי? מה היתרונות המהותיים של כלי רכב כזה בנהיגה בכביש? ואיך תדעו לבחור את הדגם המתאים ביותר עבורכם? קיראו ותגלו.

 

בכל תנאי שטח

הבחירה בכל אופנוע או קטנוע לרכישה צריכה להיעשות לאחר שהחלטתם ובדקתם באילו תנאי שטח אתם מתכננים לרכוב. יש מי שמכורים לתחושה של השטח ולא מפספסים אף הזדמנות על מנת לעלות על אופנוע ולרכוב בתנאים מאתגרים. רכיבת שטח שונה בהחלט מרכיבה בכבישים עירוניים, ולכן כאשר נרצה לבחור בין מבחר אופנועים המיועדים לשטח, חשוב שנשים לב לנושא הבטיחות. נכון, נהיגה בטוחה חייבת להיעשות בכל מצב ובכל כלי רכיבה בו נעשה שימוש. יחד עם זאת, בחירה בדגם יציב ובטוח יותר תהייה מתאימה למי שמעוניין לנסוע בדרכים לא סלולות או באזורים עם תנאי שטח מורכבים. בחירה ברכישת קטנוע תיעשה כמובן עבור דרכים עירוניות וגם כאן הבטיחות משחקת תפקיד חשוב. אנחנו מעוניינים שאותו קטנוע בו בחרנו יוכל לעמוד בתנאי כביש לא פשוטים כמו למשל בזמנים של גשם, כבישים חלקים ומהמורות בכביש. לפני שאתם בוחרים בדגם כזה או אחר חישבו באילו דרכים ואזורים אתם מעוניינים לרכוב עם הקטנוע ורק לפי זה ביחרו את הדגם הספציפי אשר ישרת אתכם.

רכיבה בעיר

אם בעבר רכישת קטנוע הייתה מיועדת בעיקר לרכיבה בערים מרכזיות וצפופות כמו תל אביב, כיום אנחנו רואים יותר ויותר רוכבים ורוכבות אשר רוכשים קטנוע או אופנוע המיועדים לנהיגה בעיר או בכבישים בין עירוניים. יש לכך מספר גורמים. הראשון שבהם הוא העומס הרב בכבישים. בכל שנה עוד ועוד כלי רכב מתווספים ועולים על הכביש, ובכך לא רק תורמים לתחושת הצפיפות והעומס בכביש אלא גם מאלצים אותנו לעמוד בפקקים יותר מאי פעם. זה קורה כבר בערים רבות וגם הרחק מאזור גוש דן, ומוביל אנשים להתנייד באמצעות אופנוע או קטנוע כדי להימנע עד כמה שניתן מהפקקים. עוד בעיה נוספת בנהיגה בתוך העיר היא נושא החניה. אם בעבר בתל אביב היה מדובר בנושא אופייני ויחסית ייחודי לעיר הזו, הרי שכיום ערים רבות מתמודדות עם מצוקת חניה וכאן רכבים דו גלגליים יכולים בהחלט להוות יתרון. מציאת חניה כאשר אנחנו רוכבים על אופנוע או קטנוע בתוך העיר יכולה להיות פשוטה הרבה יותר אם אנחנו לא נוהגים ברכב. הסתמכות על תחבורה ציבורית איכותית היא אפשרות פחות אטרקטיבית לצערנו, ולכן רכיבה על קטנוע למרכזי ערים יכולה לפתור שעות ארוכות של חיפושי חניה מתישים.

אודות meytal