שעון נוכחות משודרג- והעסק מתקתק היטב

הגורם החשוב ביותר בכל מקום עבודה הוא הגורם האנושי. חברה שתקדיש את כל משאביה לרכישת ציוד מתקדם אך תזניח את נושא משאבי האנוש שלה תמצא את עצמה לאחר זמן מסוים בבעיה. הדבר הבסיסי ביותר בניהול העסק כפי שצריך הוא לדעת האם עובד הגיע לעבודה וכמה שעות עבד. שעון נוכחות הוא הדרך לעשות זאת. עם זאת, גם בתחום זה נראה כי השעון הסטנדרטי בו מעביר עובד כרטיס אינו מספיק היום. במקומות רבים נראה כי עובדים העבירו כרטיס של עובד שאינו נוכח בעבודה, שעות עבודה של עובדים שעבדו מחוץ לכותלי העסק לא נרשמו כלל ונוצרו שלל בעיות בעניין. על פי חוק הגנת השכר שהוחל תיקון עבורו בשנת 2009 מחייב רישום מסודר ועקבי של זמני העבודה של העובדים. הדבר הביא להתקדמות ולפיתוח בתחום רישום הנוכחות. 

דיווח שעות באמצעות  האינטרנט

מאז חוק הגנת השכר עבר תיקון לא ניתן עוד לרשום נוכחות ברישום ידני והדבר הביא להמצאת שעונים שונים כמו  השעון שעובד עם העברת כרטיס או מאוחר יותר שעונים ביומטריים המזהים את העובד באמצעות טביעת אצבע או תווי פנים. הדבר מנע אמנם זיופים והעברת כרטיס על ידי עובד אחר אך עדיין לא ענה על כל הצרכים. במיוחד בעידן שלנו בו ישנה ניידות וגמישות גדולה, המצאתו של שעון נוכחות בו יכול העובד לדווח נוכחות באמצעות האינטרנט מכל מחשב, כולל הנייד או באמצעות SMS היא יותר ממתבקשת. גם אם עובד מבצע עבודה מהבית, נמצא כל היום בדרכים בפגישות או בכלל מבצע עבודה בחו"ל, הוא מדווח על שעות העבודה המדויקות שלו. אנשי מכירות ושירות רבים נמצאים רוב השעות מחוץ למשרד ואפילו ימים שלמים אינם מגיעים אליו כך שהדבר הכרחי, נוח מאוד לעובד וגם נוח מאוד למנהל הרואה בזמן אמת מה עושה כל אחד מן העובדים.

מערכת חכמה העושה סדר בנתונים

לא זו בלבד שבאמצעות שעון המחובר למערכת אינטרנטית מתקבל הדיווח המהימן והנכון ביותר שישנו, המערכת האוספת את הנתונים גם מעבדת אותם. נעשית הפרדה בין שעות רגילות לנוספות, בין חופש מחלה לימי חופשה. המערכת מחוברת גם לתוכנת השכר המקבלת דיווחים אלה כך שהשכר מחושב באופן מדויק. באמצעות המערכת ניתן גם לקשר בין שעות העבודה של עובד לבין הספקו ולהבין על פי ההספק מהו סוג העבודה המתאים לו ביותר.

אודות meytal