פיתוח אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד

כתוצאה מההצלחה המסחררת שחלה בשנים האחרונות של כמה מהסטארט-אפים בישראל, יותר ישראלים עוסקים בעידן הנוכחי בפיתוח של רעיון מקורי שיהווה את המילה האחרונה בעולם האפליקציות. במאמר הנוכחי נעסוק בכמה היבטים עסקיים הכרוכים בתהליך של פיתוח אפליקציות לאייפון או פיתוח אפליקציות לאנדרואיד.   

מודל עסקיים נפוצים

בניית אפליקציות למובייל מלווה בכמה מודלים עסקיים שנועדו לאפשר למפתחי האפליקציה למדוד את הצלחתם לפי המודל הנבחר. כמה מהמודלים הרווחים הם מודל המכירה, המודל החינמי ומודל המשתמש כל אחד מהם נושא במאפיינים שונים בעלי השפעה על הליך בניית האפליקציה, העיצוב והשיווק. מודל המכירה הוא מודל עסקי נפוץ ומיועד לבניית אפליקציות משחקים או כאלו בעלות ערך מוסף. מודל זה מתייחס למכירת האפליקציה לקהל דרך חנויות האפליקציות השונות.

מודל חינמי

פיתוח אפליקציות לאייפון או לאנדרואיד ניתן להיעשות על פי המודל החינמי שמתאים לפורטלים או עסקים שברצונם לספק אמצעי טכנולוגי מתקדם למשתמשי הקצה ובעזרתו להגדיל את קהל הלקוחות. בדרך כלל מודל זה מלווה במודלי מכירה על ידי קניית מוצרים ושירותים באפליקציה ובזאת נעוץ הרווח של בעלי האפליקציה. קיימות אפליקציות חינמיות רבות שלא ברור מהו המודל העסקי שעומד בבסיסן כמו למשל אפליקציית האינסטגרם שעלתה לאוויר כידוע כאפליקציה חינמית ללא כל רווח עבור מפתחיה.

בניית אפליקציות למכשירי איי פון

מכשיר האייפון מרגע צאתו לאוויר העולם הפך בין רגע למוצר צריכה בעל רמת ביקוש מסחררת והצליח לכבוש את העולם כולו עם מיליוני משתמשים שהתאהבו במכשיר הזה שכולל בתוכו לא מעט אפשרויות שימוש. כיום ישנן חברות רבות המספקות מכלול שלם של שירותי בנייה או פיתוח אפליקציות לאייפון . שירותים אלו באו לאפשר לכל אדם מן השורה לפתח אפליקציות לפי אחד מהמודלים העסקיים שצוינו לעיל ולהפנות את האפליקציה למיליוני משתמשים ברחבי העולם כולו.

בנייה ופיתוח של אפליקציות לאנדרואיד

פיתוח אפליקציות לאייפון חייב להתבצע בצורה מקצועית החל משלבי הרעיון הראשוניים ועד להפצתה של האפליקציה ושיווקה בקרב הקהל הרחב. כל מכשירי הסלולר החכמים- סמארטפונים שאינם תוצרת הבית של חברת אפל הם למעשה באחריותה של ענקית החיפוש באינטרנט-גוגל שעומדת מאחורי פיתוח מערכת ההפעלה של מכשירים אלו. לאור הצמיחה המשמעותית בקרב קבל משתמשי האנדרואיד בכל העולם, עולה הצורך לייעד משאבים שונים גם למטרות פיתוח אפליקציות לאנדרואיד.

כדי לעשות זאת מומלץ להיעזר בצוות מפתחים המתמחה במכשירי אנדרואיד ובניית אפליקציות עבורם וכמובן על פי מודל עסקי שמתאים לקונספט בבסיס האפליקציה.

אודות meytal