דירות בירושלים – אך לרכוש דירה בעיר הבירה?

תחום הנדל"ן עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות שגרמו לעליות וירידות במחירים, בביקוש וכדומה. היום נדל"ן נחשב להשקעה הטובה ביותר בארץ, על אחת כמה וכמה שמדובר על נדל"ן בירושלים לצורך השקעה או לצורך מגורים. זה נכון שבירושלים יש כמה וכמה שכונות עם תדמית לא טובה כגון מאה שערים, שכונות ערביות וכדומה אך בירושלים יש עוד מבחר גדול של שכונות וכן תחום הבנייה בירושלים כל הזמן בעשייה.

מי רוכש דירה בירושלים?  

נדל"ן בירושלים היא השקעה שלרוב מועדפת על יהודים שלא חיים בארץ, לרוב מדובר ביהודים עמידים שבחרו לא לגור בארץ אך בכל זאת מעוניינים לחזק את תחושת הקרבה לארץ. הדירות הללו, ברוב המקרים, עומדות ריקות מאדם בימות השנה ומשרתות את בעליהן בדרך כלל בתקופות החגים כאשר מגיעים לארץ לחגוג את החג עם בני המשפחה. עובדה זו מצליחה לקומם את תושבי ירושלים פעמים רבות מהסיבה שרכישה של דירות בירושלים על ידי תושבים שלא גרים בארץ גורמת לירידה בהיצע הדירות המוצעות למכירה. למרות חסרון זה, הרשויות טוענות שהן ממשיכות לעודד יהודים שלא גרים בארץ לרכוש דירות בירושלים מהסיבה שהם מגיעים פעמים בודדות לארץ אך משאירים סכומי כסף רבים העוזרים בתחזוק העיר והפיתוח שלה.

אך בכל זאת ניתן לרכוש דירה בירושלים?  

רכישת דירות חדשות בירושלים היא תהליך לא פשוט, כמעט ולא ניתן למצוא דירה לרכישה בעיר בצורה מושלמת, לרוב יהיו פשרות רבות על מיקום, אופי השכונה ועוד. כאמור, דירות בירושלים נמצאות בהרבה מקרים בבעלות יהודים החיים בחו"ל והם מגיעים פעמים בודדות לארץ. ניתן לפנות לבעלי הדירות בכוונה לשכור את הנכס בימות השנה שהבעלים לא נמצאים ולפנות את הדירה לפי רצון בעליו. כך תוכלו להבטיח לכם בית בירושלים כמעט כל השנה.

אם אנכם מכירים את העיר עדיף לא לחפש דירה לבד אלא להתלוות לאדם המכיר את העיר. בירושלים יש אזורים טובים ואזורים פחות טובים. צריך לבדוק היטב את המחיר, השרותים הנמצאים בסביבה, מקומות בילוי ועוד.
אם התקציב שלכם אינו גבוה תוכלו למצוא דירות נחמדות המתאימות לסטודנטים, יחיד או לזוג. דירות מסוג זה נמצאות באזור הגעה הצרפתית ובאזורים הסמוכים לגבעת רם. באזורים אלו תוכלו למצוא דירות למכירה וכן דירות להשכרה.

לחיות בירושלים

חיים בירושלים הם חיים שונים משאר אזורי הארץ. ירושלים היא עיר המשלבת בה כמעט הכל החל מאופי של אנשים, שילוב של דתות, מנהגים שונים וכדומה. בעיר תוכלו לראות אזורים שקטים, שכונות מגורים החיים חיים רגילים ומנגד תוכלו לראות אזורים תוססים בחיי לילה, פאבים, מועדונים ועוד. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר שוקלים לעבור לירושלים הוא שירושלים היא עיר תיירותית, אנשים מכל העולם מגיעים לירושלים. ברחובות תוכלו לראות תיירים, לשמוע שפות זרות, לראות אנשים לבושים אחרת וכדומה.

אודות meytal