מדריך ראשוני של פיתוח אפליקציות

קשה לנו לדמיין את העולם כיום ללא אפליקציות. ההתפתחות המהירה של מכירי המגע המתקדמים – סמארטפונים, טאבלטים ועוד – הפכה את החיים שלנו למוצפים באפליקציות. אנחנו משתמשים בהן על בסיס יומיומי, כאשר אנחנו זקוקים למידע, להעביר את הזמן במשחק, לצלם, לתקשר עם העולם ועוד.    

מסיבה זו, בניית אפליקציות הפכה לכל כך פופולארית בעת האחרונה, ומסתבר שמדי יום נוצרות מאות אפליקציות חדשות על ידי מתכנתים שמנסים למצוא את המוצר הנכון בזמן הנכון, שיהיה הדבר הבא שכולם מדברים עליו.

אז אם אתם חולמים לעשות את זה, וחושבים שתוכלו להצליח בתחום של פיתוח אפליקציות, המדריך הראשוני הזה הוא בשבילכם.

רעיון!

נקודת המוצא החשובה ביותר כשבאים לפתח אפליקציה היא הרעיון שמאחוריה – על איזה צורך עונה האפליקציה? מי ישתמש בה? איך היא תסייע לו או תתרום לו? האם סביר להניח שהמשתמש יסכים להוציא כסף עבור שימוש באפליקציה הזו או חלקים שלה? צריך לחשוב היטב על נקודות אלה, שישפיעו על כל שלב של הפיתוח העתידי.

תכנון ראשוני

לאחר גיבוש הרעיון, צריך לחשוב איך תיראה האפליקציה והמסכים השונים שלה, מה יהיה התפקיד של כל אחד מהם ואיך הכל מתחבר ביחד. בדרך כלל נהוג להכין מעין סקיצה של מסכי האפליקציה השונים, אשר בהמשך תוצג למעצב הגרפי שמסייע בתהליך של בניית אפליקציות. בתהליך זה ניתן דגש לחוויית המשתמש והאופן שבו תרום לו האפליקציה.

פיתוח טכני

השלב הבא הינו הפיתוח הטכני של האפליקציה עצמה, כלומר כתיבת הקוד שלה ובדיקתה כדי לאתר כשלים ובאגים שמחייבים תיקון. זהו ככל הנראה השלב החשוב ביותר בתהליך הפיתוח של האפליקציה, שכן הוא יכריע במידה רבה את היציבות של האפליקציה ונוחות השימוש בה. כמובן שיש גם להחליט בשלב זה לאיזה ממערכות ההפעלה הקיימות כיום יש לפתח את אפליקציה – אנדרואיד, iOS, ווינדוס או אחרות.

שיווק

לאחר ההשלמה של פיתוח אפליקציות, הגיעה השעה להעלות אותן לחנויות הרלוונטיות. אם בחרתם בפיתוח האפליקציה למערכת ההפעלה של אנדרואיד, מדובר בתהליך פשוט שאינו דורש אישור כלשהו, ותוך יממה סביר להניח שתוכלו ליהנות מן ההורדות הראשונות של האפליקציה. באפליקציות שפותחו לאייפון המצב קצת שונה, שכן אפל דורשת לאשר בעצמה כל אפליקציה חדשה, והתהליך עשוי לקחת כשבוע ימים. צריך לקחת בחשבון שאפל תדרוש גם התאמות מסוימות ואז תבדוק האם בוצעו לפני שתאשר העלאת האפליקציה לאוויר.

שדרוג

חשוב לעקוב אחר תגובות של משתמשים שהורידו את האפליקציה, כדי שאפשר יהיה לערוך התאמות ושיפורים עם הזמן.

אודות meytal