חשיבותו של מועדון לקוחות למיתוג העסק

חלומו של כל בעל עסק הוא לצבור לעצמו קהל לקוחות נאמן אשר יסייע לו לצמוח גם בתוך שוק תחרותי כל כך. על מנת שעסק יתחיל בצמיחה חשוב לחשוף אותו לקהל פוטנציאלי רחב ככל האפשר. עם זאת, כאשר אותו קהל מגיע צריך למצוא את הדרך להשאיר אותו קרוב ולא לתת לו לחמוק מבין האצבעות. אחת השיטות הטובות ביותר לכך היא מועדוני לקוחות.  

מועדון לקוחות ומיתוג

את השאלה: "האם יש לך כרטיס מועדון"? ניתן לשמוע בעיקר ברשתות הגדולות והמבוססות. עם זאת, גם עסקים קטנים ובינוניים הבינו שזוהי הדרך למתג את עצמם כעסקים רציניים, מבוססים וכאלה שחשוב להם הקשר עם הלקוח. לכן, כמות העסקים אשר מקימים מועדוני לקוחות רק הולכת ועולה עם הזמן. בעלי עסקים גם הבינו שאם עושים זאת בדרך נכונה ויש להטבות ביסוס כלכלי, העסק רק ירוויח מכך לטווח הארוך.

כיצד עובדת השיטה

אדם שיש ברשותו כרטיס מועדון של רשת או עסק כלשהם ושאותו עסק מקפיד לשמור עימו על קשר ולעדכן אותו במבצעים, סביר כי ישמור לו אמונים. המועדון הוא דרך מצויינת לשימור לקוחות. האפשרות לצבירת נקודות אותן ניתן להמיר לאחר זמן מסויים להנחה משמעותית או אף קניה בחינם תשאיר את אותו לקוח כנאמן לאותו עסק בתנאי, כמובן, שהיה מרוצה מן הסחורה שקנה. הענקת הטבות תמנע או לפחות תפחית את התחרות עם עסקים המציעים סחורה דומה. אם כבר מן הקניה הראשונה צבר הלקוח סכום מסויים הוא ישאף להגדיל את ההטבה ולכן סביר שיקנה באותו מקום גם בפעם הבאה.

למצוא עוגן להקמת מועדון לקוחות רווחי

בימינו במיוחד מדובר רבות על כך שככל שעסקים מתאגדים או נמצאים תחת קורת גג אחת המאפשרת להם להשיג הסכמים ומחירים טובים יותר כך הם יכולים לתת יותר ללקוחותיהם ולעובדיהם. ממש כפי שמועדון לקוחות מעניק הטבה לחברים בו, כך ישנם מועדוני עסקים המיטיבים עם עסקים הרשומים במועדון. כך יכול העסק להבטיח ללקוחותיו הטבות שהן בעלות בסיס. באמצעות המועדון הסכמי הרכש של העסק יהיו טובים יותר, הוצאותיו יופחתו והוא יוכל להיות רווחי יותר. היום עולה יותר ויותר בתקשורת גם הנושא של תנאי העסקת עובדים. העדפתו של לקוח באיזה עסק לקנות הוא ראשית על פי המחיר וההטבות אותן הוא יקבל אך גם על פי תנאי העסקה. באמצעות הוזלת עלויות יועסקו העובדים בתנאים טובים יותר מה שימתג את העסק גם כעסק חברתי שלוקח אחריות על עובדיו.

אודות meytal