אפליקציה לעסק בשיטת "עשה זאת בעצמך"- מדוע זה לא כדאי?

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד או לאייפון הוא אומנם כבר לא עסק למקצוענים בלבד, בזכות שירותי "עשה זאת בעצמך" בתחום האפליקציות, אך לא בטוח שזה כדאי ומשתלם. מדוע רצוי לוותר על הניסיון לבנות אפליקציה לעסק באופן עצמאי, ולהפקיד את המשימה בידי חברה מקצועית? 

על החסרונות המרכזיים של פיתוח אפליקציה לעסק באופן עצמאי

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד בפרט ולמכשירים החכמים בכלל יכול, כיום, להיעשות על ידי כל אדם חסר כישורי תכנות והבנה מעמיקה בעולם האפליקציות, בעזרת כלי יישום ידידותיים המאפשרים ליצור אפליקציה באופן חינמי או בתשלום. בין אם אלו יצרניות המכשירים הניידים, יצרניות מערכות ההפעלה או סטארט אפים למיניהם- ניתן כיום למצוא יישומי "עשה זאת בעצמך" המאפשרים לכל דורש לבנות יישומים לסלולר בעזרת ממשקים גרפיים נוחים לתפעול. על אף שהאפשרות לבנות אפליקציה לעסק נשמעת במחשבה ראשונית מפתה, בזכות החיסכון בעלויות שגובות חברות מקצועיות לבניית אפליקציות, אם מקדישים לכך מחשבה נוספת, הרי שיש לה לא מעט חסרונות.

פיתוח אפליקציות לעסקים קטנים או גדולים באופן עצמאי יכולה להתברר בטווח הרחוק כלא כדאית מבחינה כלכלית, במידה ותהליך הפיתוח של האפליקציה לא יצליח או אם האפליקציה שתיבנה לא תתאים לצרכים העסקיים. יש סיבה לכך, שישנן חברות מקצועיות, שקמו במטרה לספק את השירות הנידון. חברה מקצועית מעסיקה מתכנתים, מעצבים גרפים ועובדים נוספים בעלי רקע בפיתוח אפליקציות, על מנת שהתוצר המוגמר יענה במידה המיטבית על הצרכים, וכדי שהוא ישרת את המטרות העסקיות. לחברה המתמחה בבניית אפליקציות יש לא רק את הידע הדרוש, אלא גם ניסיון בבניית אפליקציות המותאמות לצרכים העסקיים, שיסייעו בהרחבת מעגל הלקוחות ובחיזוק התקשורת עם הלקוחות קיימים. לעומת זאת, פיתוח אפליקציות לעסקים קטנים, בינוניים או גדולים, בשיטת "עשה זאת בעצמך", עלול להיות כרוך בביצוע טעויות של חוסר ניסיון וידע, שבטווח העתידי עלולות לעלות לבעל העסק ביוקר.

להישאר בתודעת הלקוחות 24 שעות ביממה

לאור האמור, חרף העלויות הכרוכות בכך, מרבית בעלי העסקים מעדיפים להעביר את המשימה לידי חברה מקצועית, בידיעה, כי באמצעות בניית אפליקציות באופן מקצועי ניתן ליהנות מהחזר ההשקעה מהיר. בנייה מושכלת ונכונה של אפליקציה לעסק תסייע לשמור על קשר רציף עם לקוחות, להשאיר את העסק בתודעתם 24 שעות ביממה ולהגדיל את מידת הנאמנות שלהם אל בית העסק, מה שייסיע בתורו, בהגדלת המכירות ובמקסום הרווחים.

אודות meytal