אני חברה של הנכדה שלי בפייסבוק! בזכותה אני בעיניינים. ראשית, זה כבוד גדול לסבתא, שהנכדה שלה בקשה ממנה חברות. שנית, עולם חדש נגלה לי. מהרגע שהצטרפתי אני מבוקשת. חברי ילדות הופיעו פתאום מהעבר. חברים מחו"ל מיידעים אותי בכל מה שקורה להם. אני יודעת בדיוק באיזו מסעדה אכל בני הצעיר וגם עם מי הצטלם (בחורה יפהפיה! – מבטיחה לא להיות 'פולניה' מדי ולא לחקור אותו…).
התברר לי שאני לא לבד. יש יותר ממיליארד מחוברים בעולם ובארצנו הקטנטונת? – יותר ממחצית האוכלוסיה!
תחום נוסף שהתברר לי הוא נושא פרסום בפייסבוק. כאשר חפשתי מידע על סיר באתרי האינטרנט – קבלתי הצעות מגוונות בפייסבוק שלי על סירים וכלי מטבח. "איך הם יודעים?" תמהתי. והתשובה?: "אמא, את כל-כך תמימה, זה מה שנקרא קידום אתרים".
את האמת? אני אוהבת את זה. אני לא פוחדת מכניסה לפרטיות שלי. אני לא דואגת שאוצף באלפי פרסומים והצעות. מישהו אי-שם עושה את העבודה בשבילי. אני מחפשת סיר והנה המון תשובות לפני. אני מספיק מבוגרת למיין את מה שאני צריכה ומה שמיותר לי.
בכלל, אני מאמינה באמרה 'יש ללכת עם הקדמה'. כל דבר חדש די מפחיד, בעיקר את המבוגרים.
פעם חשבו שהטלויזיה תקלקל את הרגלי הקריאה והאחדות המשפחתית. וצדקו.
אך איך נחיה בלי המסך המרצד! גם הפרסום בפייסבוק מפחיד אחדים מאתנו. קידום אתרים הוא מושג שנותן לנו הרגשה ש'עובדים' עלינו, שמישהו מקדם משהו שאין אנו רוצים בו. ולא כך: יש לנו זכות בחירה! יש לנו דעה משלנו.
כמו בטלויזיה, עלינו לחנך ולהתחנך לבחור איכות על פני כמות. הכל מוצף ולא חייבים לאפשר לילדים לצפות בלי סוף בטלויזיה. הורים צריכים להגביל ולהעמיד גבולות של תכניות מסויימות ושעות מסויימות. כן, להורים יש את הכוח הזה. הם רק צריכים להשתמש בו.
אותו דבר גם בנושא הפייסבוק והפרסומות והאתרים. יש זכות בחירה. יש הרבה אפשרויות על סירים וחברות שמשווקות סירים ומייבאות ומייצרות. איך אדע? המידע מגיע אלי לפי מה שמעניין אותי. אני אעשה את הבחירה שלי. לא מפחדת! לא אקנה מה שאני לא צריכה! קבלתי החלטה לפני הרבה שנים: להגדיר מה שאני רוצה. לפני כל קנייה או עשייה, אני עוצרת רגע, מגדירה צורך ואז הבחירה קלה יותר.
רק בדבר אחד ההחלטה הזו לא עובדת. כשהנכדה שלי נועצת בי את עיניה הכחולות ומבקשת: 'סבתא, רק עוד 5 דקות טלויזיה', אני נכנעת ומאפשרת. מה לעשות? היא החברה שלי בפייסבוק…
למידע נוסף בנושא פרסום בפייסבוק