כיצד בוחרים נכון קבלני תמ"א 38

קשה להתעלם מהדיבורים הרבים על תמ"א 38, ובעיקר בערים שונות באזור המרכז. פרויקט בניה זה, הצובר תאוצה לאחרונה, מאפשר חיזוק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה, ומציע לקבלנים, שייקחו בכך חלק, זכויות בניה. בכל הקשור לתמ"א 38 מדובר בתחום מורכב מאד, הכולל לא מעט חוקים ופרוצדורות שונות. לאחרונה נקבע תיקון נוסף הקשור לפרויקט תמ"א 38 תיקון3 המתייחס בעיקר אל קבלנים תמ"א 38.

מהו תמ"א 38

פרויקט תמ"א 38 נועד, כאמור, לסייע למבנים להתמודד עם רעידות אדמה בעזרתו של חיזוק מאסיבי, המתבצע על ידי קבלנים תמ"א 38. תכנית זו מתייחסת אל התקן הישראלי הקשור בעמידותם של מבנים מפני רעידות אדמה ובאה לסייע לכל המבנים שנבנו לפני שנת 1980 ואינם עונים על התקנים הנדרשים על פי החוק. מבנים שנבנו לפני שנת 1980 אינם מציעים לדיירים שבהם את ההגנה הנדרשת וזו הסיבה לקביעתו של פרויקט ארצי זה שמאפשר להתמודד עם כך. קבלנים תמ"א 38 הינם אלה האחראיים לבצע זאת, כשביצוע הפרויקט מאפשר להם, בסופו של דבר, ובעיקר כדי לעודדם לבצעו, ליהנות מזכויות בניה וזכויות נוספות, ההופכות את הפרויקט עבורם למשתלם ביותר.

תוספת חדשה של תיקון מספר 3

במסגרת תמ"א 38 תיקון 3 נחשב לאחד התיקונים המשמעותיים ביותר, ובעיקר עבור הקבלנים עצמם. תיקון זה מתייחס אל כמה נקודות חשובות, כגון: הקלות בכל הקשור להריסת המבנה, הוספתן של זכויות בניה עבור הקבלנים ואפשרות להעביר את זכות הבניה למבנים אחרים, במידה ולא ניתן לממשן במבנה הקיים. תיקונים אלה מציעים גמישות רבה מאד עבור קבלנים תמ"א 38 והופכים את הפרויקט עצמו לאטרקטיבי ביותר. תמ"א 38 תיקון 3 מביא לידי ביטוי נקודות חשובות במיוחד, שאינן מופיעות בתיקונים קודמים והופכים את הפרויקט לפרויקט כדאי עבור הקבלנים עצמם. כדי לעודדם לקחת בכך חלק ולאפשר להם לבצע את הפרויקט על הצד הטוב ביותר, ותוך כדי רווח משמעותי, נכנס תיקון זה לתוקף לצד תיקונים שבוצעו בעבר.

ומה עכשיו?

מי שמתגורר בבניין שנבנה לפני שנת 1980 ומעוניין לשקול אפשרות של ביצוע הפרויקט, חשוב שיפנה אל חברות המתמחות בכך תוך ליווי צמוד של עורך דין מקצועי. אנשי מקצוע אלה מכירים היטב את החוק ואת התיקונים הנלווים לו ויכולים לעזור בבחירתם של קבלנים מתאימים, שיבצעו את הפרויקט על הצד הטוב ביותר. לא תמיד מדובר בבניין מתאים, ולכן חשוב לבדוק זאת מראש, ובעיקר את מידת התאמתו, כדי שלא לבזבז זמן יקר על פרויקט שאיננו רלוונטי.

אודות meytal