כיום שומעים רבות את המושג קידום אתרים. רבים מכם בוודאי תוהים בשביל מה זה טוב, בייחוד אם ברשותכם אתר אינטרנט. אנשים פרטיים ועסקים רבים בונים אתר אינטרנט מעוצב, מעלים אותו לאוויר עובר כמה חודשים אבל בינתיים אין תנועה לאתר. במקרים אחרים בעלי אתרים הפועלים זמן לא מועט מגלים כי מתחרים גונבים להם את התנועה. סיבה מרכזית למספר מבקרים קטן לאתר הוא הוא מיקום נמוך של ביטויים רלבנטיים לאתר בתוצאות מנועי החיפוש.
קידום אתרים נועד לשנות את התמונה הזאת. למעשה קיימים שני סוגים עיקריים של קידום אתרים: קידום אתרים במנועי חיפש שמכונה קידום אתרים אורגני. השני הוא קידום אתרים ממומן שבמסגרתו מופיעות מודעות פרסום בתוצאות החיפוש הממומנות ובאתרי תוכן כמו בלוגים או פורומים. שיטת הקידום הממומן העיקרית כרגע היא פרסום בגוגל. לשתי השיטות יש יתרונות ולרוב מומלץ לשלב ביניהן לקבלת תוצאות מקסימליות.
קידום אתרים – כיצד עושים זאת נכון?
בתהליך קידום אתרים אנו שואפים לקדם ביטויי חיפוש נפוצים בתוצאות הטבעיות של מנועי החיפוש. ההנחה היא שמי שמופיע ראשון למשל בביטוי מסוים כמו "עורך דין בתל אביב" ירוויח יותר כניסות לאתר בחיפוש לביטוי במנוע החיפוש וכך גם יותר לקוחות פוטנציאליים. קידום אתרים אינו עניין פשוט. מדובר בפרויקט הדורש השקעה ונמשך לרוב לאורך זמן. ישנן שיטות מקצועיות בהם נוקט מקדם אתרים בתהליך זה שיש להכירן לעומק.
למי שמתעניין בתחום ניתן למצוא באינטרנט מדריך קידום אתרים. מדריך קידום אתרים מגיע ברמות משתנות בהתאם לרמת הידע של הכותב ולקהל היעד שלו. מדריך קידום אתרים בסיסי נותן מושגים למתחילים על שיטות לקידום אתרים. מדריך קידום אתרים למתחילים יסביר לכם כיצד להתאים את התוכן באתר לשיפור התוצאות, על משמעות של קישורים בתחום קידום האתרים ועוד. גם אלה שעוסקים בכך חייבים להתעדכן כל הזמן . על המבקשים להתמקצע בתחום למצוא מדריך קידום אתרים מקצועי יותר. רוב חומרים הם באנגלית אבל ניתן למצוא גם מדריך קידום אתרים מקצועי גם בעברית.
יתרונות של קידום אתרים ממומן ושיטת פרסום בגוגל
פרסום בגוגל הינה שיטה יעילה ופופולארית במסגרתה מופיעה מודעה של המפרסם בחלק העליון והצדדי של תוצאות החיפוש בגוגל המוגדר כפרסומות. פרסום בגוגל מאפשר למפרסם להביא תנועה מיידית לאתר שלו לפי תקציב שהוא עצמו מגדיר . יתרון מרכזי של פרסום בגוגל – קהל היעד הוא מכוון וממוקד. כך למשל, אם אתר מנסה למכור חבילת נופש בצפון הוא יכול לבנות קמפיין שמביא גולשים שמחפשים ביטויים רלבנטיים כמו "נופש בגליל" או "צימר בצפון". במסגרת הקמפיין המפרסם משלם רק על הקלקות שהובילו לאתר שלו. פרסום בגוגל יכול להוביל לאתר הרשמי או במקרים אחרים למעין מיני אתר הנקרא דף נחיתה ובו מתבקשים הגולשים להשאיר פרטי יצירת קשר.
יתרון חשוב של פרסום בגוגל עבור אתרים חדשים הוא ההזדמנות להופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש גם אם האתר אינו בולט בתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש. יתרון נוסף שמציעה שיטת פרסום בגוגל הוא השליטה הרבה בקמפיין והאפשרות לעקוב אחר התוצאות בשטח באופן ממשי. במסגרת פרסום בגוגל המפרסם יכול להחליט מהו המקסימום שהוא מוכן לשלם פר הקלקה, להגביל את התקציב היומיומי, לבדוק יעילותן של מודעות בנוסחים שונים ועוד וכך לייעל את הקמפיין למיקסום התוצאות.
*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .