איך מתכוננים ליום צילום?

קונים מוצרים אונליין? סביר להניח שכן, ובמיוחד בשנה האחרונה. השנה החולפת לימדה אותנו שאפשר לקנות (כמעט) הכל באינטרנט, ומסתבר שזה יותר פשוט ונוח. אם אתם מוכרים מוצרים באתר אינטרנט או שהחלטתם להעביר את הפעילות שלכם גם לאונליין, סביר להניח שאתם נזקקים לשירותיו של צלם מוצרים. אין גבול לסוגי המוצרים שניתן לצלם: צילום תכשיטים, כלי כתיבה, רהיטים ועוד. לא כל אחד יכול לצלם את המוצרים שלכם בצורה מקצועית. הנה מה שחשוב לדעת.

להבין למה זה בכלל חשוב?

יהיו מי שישאלו, עד כמה חשובה האיכות כאשר בוחרים צלם מוצרים עבור האתר שלנו. התשובה היא – מאוד. הגולשים מביטים קודם כל אל התמונות, ואם אלה מוצלחות, הן יגרמו לגולש להתעניין במוצר ובמפרט שלו. מיומנות של צילום תכשיטים שונה כמובן מצילום רכבים או בתים. כאשר אתם מחפשים צלם מוצרים עבור האתר שלכם, הוא צריך להבליט בחוכמה את המוצרים השונים שלכם ולספק תוצאה ברמה גבוהה. התפשרות על איש מקצוע לא מיומן או על הפקת תמונות באיכות לא מיטבית, תיראה לכם כמו חיסכון בהתחלה, אך למעשה ספק אם "יעשו את העבודה" ויגרמו ללקוח לרכוש את המוצרים.

סגנון אחד לכולם?

ישנם אתרי אינטרנט שמוכרים סוג אחד של מוצרים באתר, וישנם כאלה שמוכרים מגוון של מוצרים. האם הבחירה צריכה להיות אותו צלם מוצרים? התשובה היא: תלוי באיש המקצוע. אם אתם למשל מוכרים תכשיטים בלבד באתר שלכם, כדאי שמי שיהיה אמון על צילום תכשיטים באתר שלכם יהיה צלם מוצרים שמתמחה בצילום של תכשיטים או אופנה. הוא ידע להסביר לכם מה חשוב להבליט ואיך לצלם את המוצרים בצורה אסתטית. במידה ואתם מוכרים מגוון מוצרים מעולמות תוכן שונים, כדאי לבחור צלם מוצרים שיודע להתמודד עם שונות בין מוצרים שהוא מצלם. איך תדעו? פשוט בקשו לראות עבודות קודמות של הצלם שקרובות בסגנון וברעיון למה שאתם מחפשים. ככה אפשר לדעת אם הצלם ואתם משדרים על אותו הגל.

להתכונן היטב מראש

אם חשבתם שעל מנת לצלם את המוצרים באתר האינטרנט שלכם, כל מה שצריך הוא לקבוע עם צלם מוצרים – אתם בהחלט טועים. הכנה טובה ליום הצילומים היא חלק בלתי נפרד מההצלחה. הכנה ליום הצילומים תכלול חשיבה על קונספט יחד עם אנשי השיווק ועם הצלם או הצלמים שתבחרו. תכננו בדיוק אילו מוצרים אתם מעוניינים לצלם, באיזה לוקיישן לבחור והאם אתם מעוניינים שהצילומים יתקיימו בפנים או בחוץ. צילום תכשיטים למשל יכול להיות נהדר גם בסטודיו וגם בחוץ, אך חשוב להתייעץ עם הצלם הספציפי ולראות שהרעיון הכללי מתאים והגיוני. חשוב מאוד שמישהו מטעמכם יהיה נוכח על הסט. לא כדי "לפקח" על אנשי המקצוע אלא דווקא כדי לראות שכולכם נמצאים באותו ראש ושהצילומים יוצאים לשביעות רצונכם. בידקו עם הצלם מה מידת העיבוד שהוא מתכוון לעשות לתמונות לאחר הצילומים.

אודות meytal