המרקים המפנקים של החורף

בפתיחת הארוחה, כחלק אינטגרלי ממנה או פשוט כמנה בפני עצמה. חיכינו כל כך הרבה לחורף,ולכן זה זמן המרקים. בין אם אנחנו בוחרים בהכנת מרק תירס למנה ראשונה או מרק ירקות או שבא לנו להתפנק עם מרק אפונה עשיר וסמיך – כל הדרכים מובילות אל הנאה מושלמת. מרקים יכולים להיות תחליף נהדר למנה כבדה עבור מי שמעוניינים לשמור על המשקל. הם משביעים, מכילים על פי רוב רכיבים בריאים וטבעיים ומאפשרים לנו ללגום מהם בהנאה כשבחוץ קר וגשום.

אפשרויות שונות ליהנות

שמירהעל המשקל בתקופת החורף היא דבר מאתגר. אבל יש דרכים מהנות לעשות את זה אם רק נקפידעל מספר כללים. כשהטמפרטורות צונחות, הרבה יותר נחמד פשוט לשלב מרקים בתפריט. ביןאם בוחרים בהכנת מרק ירקות או מרק אפונה סמיך או מרק עוף כמו של פעם – העיקר לדעתאיך לשלב אותם נכון.

מרק אפונה הוא מרק עשיר וחורפי במיוחד. תוכלו להוסיף לו קטניות שונות כמו עדשים ובכך להעשיר אותו ולהפוך אותו ליותר משביע ועם יותר טעמים. יש את מי שאוהבים לטחון מרק אפונה ובכך לקבל מרקם יותר סמיך, אך בהחלט אפשר רק להוסיף את האפונה למרכיבים נוספים ולשדרג בכך את טעמו של המרק.

מרק אפונה, בשונה למשל בבחירה בהכנת מרק ירקות, יכול להיות מנה בפני עצמו. תוכלו להכין אותו בשילוב סלט ירקות או סלט חסה פשוט – והרי לכם מנה חורפית שגם תסייע לכם לשמור על המשקל בתקופה הקרירה.

פשוט להוסיף ירקות

זו ככל הנראה אחת ממנות הפתיחה המוצלחות ביותר בחורף. מרק ירקות הולך נהדר בתור מנה ראשונה בסעודת חורף מפנקת, או פשוט בתור מנה בפני עצמה. כפי שהצגנו, מרק אפונה בחורף הוא אופציה קצת יותר עשירה וכבדה, בעוד שאם אתם בוחרים בהכנת מרק ירקות, ניתן בהחלט להפוך את המנה להרבה יותר קלילה. היתרון הגדול בהכנת מרק ירקות היא אינסוף האפשרויות אשר עומדות בפנינו עם הכנת מרק זה. תוכלו להכין מרק ירקות שורש וליהנות ממגוון ירקות טעימים ומשביעים. לחילופין, ניתן לבחור באופציות קלילות יותר ובירקות כדוגמת קישואים שמעשירים את המרק בטעם אך אינם מכבידים עם סיום הארוחה.

התיבול של מרק ירקות, בדומה להכנת מרק אפונה או אפילו מרק עוף משתנה כמובן בהתאם לטעמכם. ניתן להפוך את המרק למנה קצת יותר פיקנטית ולהוסיף לה מרכיבים חריפים. אם אתם לא משתגעים על הרבה מדי טעמים בבת אחת, גם מלח ופלפל בהחלט יעשו את העבודה. תוכלו לסחוט מעט לימון מעל במידה ואתם משתייכים לחובבי החמיצות במרק.

לגוון מדי יום

ניתן להכין סיר ענק של מרק בתחילת השבוע וליהנות מאכילת מרק ירקות במשך כל השבוע, ותוכלו גם להתנסות בהכנת מנות קטנות של מרקים אקזוטיים אשר תוכלו לשלב בארוחת ערב חורפית. מה שבטוח, שברגע שתתחילו לשלב את המרקים עם שגרת האוכל החורפית שלכם – יהיה לכם קשה מאוד להפסיק.

אודות meytal