עיצוב איכותי של הבית

הנה טרנד שהפך להיות חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית, וחזר בגדול: עיצוב באמצעות טפטים. טפטים, ועל אחת כמה וכמה טפטים לקיר מככבים בעולם העיצוב כיום. כאשר מדובר כיום על טפטים, הכוונה היא לא לאותם טפטים מיושנים אלא איכותיים, בעיצוב מתקדם ובמגוון רחב של טקסטורות, רקעים, תמונות וכן הלאה. רוצים להוסיף ולשדרג גם את רצפת הבית? באמצעות פרקט למינציה תוכלו להעניק מראה מעוצב ואופנתי.

לא רק לקירות

בשנים עברו, טפטים יועדו לחדרי שינה, חדרי ילדים או מטבחים והיו בעלי דוגמאות סולידיות ומאוד שמרניות. עם הזמן, בשל איכותם הלא מיטבית, הטפטים האלה התקלפו, נקרעו ונראו רע מאוד על קירות הבית. בעיצובים הקיימים כיום מקפידים להעיז. הבחירות יותר דרמטיות וסגנון העיצוב כמו גם האיכות רק הולכים ומתקדמים. טכנולוגיות חדישות בתחום ההדפסה על הנייר יחד עם סוגי דבקים מצוינים הופכים את הטפט לאופציה עיצובית ראשונה במעלה בבתים רבים.

מעצבים גרפיים ואמנים מעצבים קולקציות שלמות של טפטים, ובכך מוסיפים לכל קיר עניין ומראה ייחודי. החלל הביתי פתאום נראה יותר אמנותי ומעוצב. היתרון הנוסף הוא שהתוצאה המתקבלת היא בעלות נמוכה לעיצוב ברמה כזו. עיצוב חדרי הבית באמצעות טפטים הוא כבר חלק בלתי נפרד מהתוכנית לסטיילינג לחלל הבית, אך טפטים נועדו גם לחדש ולשדרג רהיטים קיימים ולהוסיף להם יופי וחיים חדשים. שידות, מזנונים, דלתות או ארונות הופכים להיות פריט עיצובי בזכות טפטים מתאימים – גם אם מדובר ברהיטים ישנים ביותר.

ללכת על בטוח

בחידוש ועיצוב הבית ניתן לבחור בעיצוב באמצעות פרקט למינציה. פרקט למינציה הוא לוח סינטטי, אשר בנוי משכבה עליונה עמידה וחזקה במיוחד, ומשכבה של חומר נוסף. בחירה של פרקט למינציה צריכה להיעשות על בסיס מספר פרמטרים. ראשית, איכות הפרקט נקבעת לפי עובי הלוח. ככל שהלוח של פרקט למינציה יהיה יותר דק כך הוא יהיה יותר רגיש לשחיקה ולרטיבות. חשוב גם לשים לב לרמת השחיקה של הפרקט, אשר קובעת את העמידות של שכבת הפרקט העליונה. מדד השחיקה נקבע על פי תו תקן בינלאומי, והוא מוגדר לפי ההשפעה שיש לדריכה, חיכוך של רהיטים או התנפחות – על איכותו של הפרקט ועמידותו.

בחירה מוצלחת
בחירה של טפטים צריכה ליצור מראה מעוצב ונעים לעין. יותר מכך, היא צריכה להיעשות מתוך מחשבה שהטפט יהיה איכותי דיו על מנת שישאר לאורך זמן על הקיר. בדומה לכל פריט עיצובי אחר, חשוב שהטפטים ישתלבו עם הצבעים שבחדר ועם סגנון הריהוט. השילוב הוא חיוני כדי לאפשר לטפט בולטות, אך לא על חשבון העיצוב הכללי של החדר. גם בבחירה של פרקט למינציה חשוב לשים לב לפרמטרים אשר קובעים את איכותו ומידת החוזק והעמידות של הפרקט. הדבר חשוב כדי להימנע ממצבים של שחיקה מהירה לאחר זמן קצר ולאי עמידות של הפרקט בפני רטיבות או רהיטים אשר מוצבים עליו.

אודות meytal