אזרחות פורטוגלית , דרכון פורטוגלי

אזרחים פורטוגלים זכאים לקבל דרכון פורטוגלי, בדיוק כמו שאזרחי ישראל זכאים לדרכון ישראלי, אך האם רק פורטוגלים וצאצאיהם זכאים לאזרחות ודרכון של מדינה זו? התשובה היא לא! נכון להיום גם הצאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל זכאים גם הם להגיש בקשה לאזרחות של מדינה זו. במאמר זה תוכלו לקרוא אודות הזכות לדרכון ואזרחות פורטוגלים ונקודות חשובות בנושא. התחילו לקרוא!

 

מגורשי ספרד עם דרכון פורטוגלי – כיצד זה ייתכן?

בפברואר של שנת 2015 ממשלת פורטוגל פרסמה תיקון חשוב לחוקה. תיקון שהשפיע רבות על הקהילה היהודית הפורטוגזית וצאצאיה.  תיקון זה קבע שיהודים שיצליחו להוכיח שהם צאצאים של הקהילה היהודית בפורטוגל, יוכלו לקבל אזרחות פורטוגזית. כלומר, כל ישראלי שמעוניין באזרחות של מדינה זו יצטרך להוכיח שיש לו קשר לתרבות היהודית פורטוגזית ספרדית אם על ידי שם משפחה המצביע על הקשר לקהילה היהודית בפורטוגל, אם על ידי שליטה בשפת המבקש או של הסבים והסבתות שלו וכן כתובה של הסבים או ההורים או כל הוכחה אחרת שיכולה לקשור את מבקש הבקשה לגירוש היהודים מפורטוגל. הצגת הוכחות ברורות בפני הקהילה היהודית פורטוגזית יובילו להחלטתה האם אכן קיים קשר או היה בעבר קשר בין מבקש הבקשה לבין הקהילה היהודית של פורטוגל.

 

דרכון פורטוגזי או ספרדי?

אנשים רבים שואלים מדוע כדאי להוציא דרכון פורטוגזי על פני הוצאת דרכון ספרדי ומהם  ההבדלים בין השניים. כאן חשוב להבין שהוצאת אזרחות פורטוגלית ודרכון נחשבת לקלה יותר בהשוואה אל הוצאת אזרחות ודרכון ספרדיים. ממשלת פורטוגל נכון לרגע כתיבת מאמר זה אינה מחייבת את מבקש הבקשה לעבור מבחן שפה, מבחן אודות ההיסטוריה של המדינה, השבעה לדגל, השבעה למלך ועוד. דבר זה מקל על כל הפרוצדורה הבירוקרטית ולעיתים חוסך בזמן ובכסף. מסיבה זו ישראלים רבים בוחרים לפנות אל משרד עו"ד שמתמחה  בתחום הוצאת דרכון פורטוגזי.

 

נקודות חשובות אותן מומלץ לדעת טרם תחילת תהליך הוצאת האזרחות והדרכון הן:

  • היתרונות של דרכון פורטוגלי – דרכון אירופאי לכל דבר. פורטוגל משתייכת לאיחוד האירופאי ולכן אזרחיה זוכים לכל היתרונות של מדינות חברות באיחוד, כמו למשל תנועה חופשית בין המדינות השונות, זכות לעבוד במדינות אירופה, ללמוד, להתגורר ועוד.
  • קהל היעד הרלוונטי – כל אדם או צאצא למגורשי ספרד או פורטוגל. יש לקחת בחשבון שיהודים רבים שגורשו מספרד, היגרו לפורטוגל ולמדינות אחרות.
  • הליך ההוצאה – השלב הראשון יהיה לרכז את כל המסמכים אותם מעוניינים להגיש לקהילה היהודית פורטוגזית. להגיש ולהמתין לאישור הקהילה ועם קבלת האישור יש להסדיר את כל הקשור אל קבלת תעודת לידה, אישור אזרחות פורטוגלית וכמובן להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי.

 

בהצלחה!

אודות meytal