מתארגנים מראש לארוחת הבוקר

קשה מאד לארגן ארוחת בוקר מזינה בשגרה העמוסה של משפחה ישראלית. זוג הורים עובדים, כמה וכמה ילדים שצריכים להגיע למסגרות שונות וכמובן – כל המטלות והתזכורות שצריך לטפל בהן ברגע האחרון. בבוקר ממוצע שכזה ההורים מוצאים את עצמם ללא נשימה. אין כל פלא שארוחת הבוקר נדחקת הצידה ובני הבית יוצאים ליום מלא וגדוש מבלי לאכול שום דבר מזין – ובמקרים רבים – מבלי לאכול שום דבר בכלל. כל ההורים כבר מודעים לכך שצלחות דגני הבוקר הגדושות בסוכר אינן פתרון מוצלח, וכך גם חטיפים גדושים בתוספים שונים ומשונים . מצד שני – איך אפשר לפתור את הפלונטר הזה שבו הזמן קצר כל כך ורשימת הדרישות אינה נגמרת?

הסוד לתזונה בריאה – הכנה והתארגנות

ממש כמו בכל תחום בחיים, כאשר מתארגנים מראש סביב נושא המזון אפשר להגיע להישגים של ממש בשיפור התזונה המשפחתית. הדרך לפתרון מתחילה כבר ברשימת הקניות – וכבר במדפים שנתעכב לידם או בחנויות שנבחר בהן. ההמלצה לאכול מזון בריא ולא מעובד היא גורפת – ולכן כדאי לנו להתעכב יותר על פריטים שבעבר אולי שכחנו להתמקד בהם. שיבולת שועל יכולה לשמש לנו להכנת גרנולה שתבטיח ארוחה בריאה ומזינה שכל אדם בבית יאהב. אפשר להתנסות במתכונים שונים ובתוספות שונות – שכולן מזינות ובריאות. שלבו טחינה, סילאן, פירות יבשים, מבחר אגוזים – והגיעו למתכון ביתי מועדף. אותם פתיתים עצמם המכילים סיבים מזינים יכולים לשמש אותנו בשפע מתכונים ומאכלים מוכרים ואהובים, כתחליף לרכיבים בריאים פחות. הכינו עוגיות בריאות, חטיפי אנרגיה ביתיים וכן הלאה. מתכונים מהסוג הזה נפוצים כיום ברשת, וכאשר הבית מצויד ברכיבים הנכונים אפשר לתכנן מראש ולבשל מראש כך שהארוחה החפוזה של הבוקר תהפוך למזינה ואיכותית באמת.

הרעיון של בישול ביתי הלך ונעלם בגלל תרבות הצריכה והמזון המוכן, אבל היום אנחנו מגלים שהסבתות שלנו צדקו. אותם רכיבים עצמם ששימשו אותן במטבחים הישנים, העקרונות הבסיסיים והטובים של האוכל הביתי שמכינים בהרבה אהבה – חזרו לאופנה ולמגירות המזווה. לכך יש להוסיף את שפע המתכונים המהירים הזמינים לנו כיום, את המכשירים המשוכללים ואת המגוון הנהדר שאפשר למצוא כיום בכל מרכול ומכולת. אין סיבה להתפשר על חטיף מעובד וממותק מדי כשאפשר להכין גרנולה ביתית נהדרת מרכיבים בריאים כמו שיבולת שועל. בישול עם הקטנים יכול להפוך לחוויה לימודית ולזמן איכות. לאט ובהדרגה המשפחות בישראל חוזרות לערכים ישנים ולהנאות ישנות, ולתהליך הזה יש יתרונות רבים גם מעבר לאיכות התזונה.

 

אודות meytal