על חשיבות השינה אצל ילדים

אנשים בכל גיל אשר סובלים מאיכות השינה נמוכה נוטים לסבול מתשישות ומתופעות לוואי שונות במשך היום. ובכל זאת, חשיבותה של השינה במהלך שנות הגדילה גדולה במיוחד. חלק מהתפקיד שלנו כהורים הוא לנסות ולמצוא את הדרכים הטובות ביותר לוודא שהילדים שלנו נהנים מאיכות שינה מיטבית לאורך כל שנות הינקות, הילדות וגילאי ההתבגרות. סביר מאד להניח שבמהלך השנים הארוכות הללו נחווה תקופות שבהם הילד יתקשה לישון, וכדאי לטפל בבעיה באופן מידי ובצורה רצינית כדי לוודא שלא יתפתח ליקוי שינה של ממש בהמשך הדרך. כצעד ראשון מומלץ להבטיח שהילד ישן על מזרן איכותי ושיש לו תנאים טובים לשינה שלווה.

אמנם, איש אינו יודע מדוע השינה חשובה כל כך לבריאותנו, אך אין כל ספק בחשיבותה המכרעת לבריאות הנפשית והגופנית. ילד שאינו ישן כשורה יחווה הפרעות של קשב וריכוז בהמשך היום ולימודיו יפגעו. בנוסף, החוסר בשינה יכול לפגוע במצב הרוח, להחליש את המערכת החיסונית ולפגוע בגדילה. מהצד השני הורים רבים מוצאים את עצמם חסרי אונים מול תינוק שמעורר שוב ושוב, ילד שמסרב ללכת לישון ומתעורר פעמים רבות ביום ובלילה וכמובן – בני עשרה שמסרבים ללכת לישון ויוצאים לעוד יום לימודים כשהם רצוצים ומותשים. מה אפשר לעשות כדי להבטיח שיפור באיכות השינה?

הדרך לשינה טובה יותר

הצעד הראשון, כאמור, הוא לגשת לחנות מזרונים אמינה ומקצועית ולרכוש מזרן איכותי. בדקו את סביבת השינה של הילד וודאו שהיא שקטה, חשוכה ושהטמפרטורה בה נעימה. מגיל צעיר מאד מומלץ לנהל טקס שינה שיכול לסייע לילדים להכין את הגוף והנפש לשינה. בנוסף, אין צורך לחשוש לעמוד על שלכם ולהיות אסרטיביים מול ילדים ולהבהיר שאתם קובעים את שעת השינה. כדאי להבטיח לילד בנעימות שאתם מאמינים בו וביכולת שלו לישון, לנסות לנטרל בעיות אך בשורה התחתונה ההכתבה צריכה להיות ברורה שהשינה היא חיונית ושעת השינה אינה פתוחה לדיון.

לגבי בני עשרה הבעיה לרוב אינה קשורה אל מזרונים או תאורה, וקשורה יותר לצורך שלהם בעצמאות ובמרידה. כדאי לנהל שיחות על הנושא ביישוב דעת כשכולם רגועים ולהסביר לנער שהשינה המעטה פוגעת ביכולותיו ובבריאותו. הסבירו על ההשלכות ונסו להגיע אל ההיגיון הישר. גם מול בני עשרה אתם יכולים להבהיר ציפיות ולהעמיד גבולות בצורה נחרצת. הסבירו להם שזו הדרישה שלכם, ושבכל יום מגיעה השעה שבה אתם מצפים שהם ישכבו על המזרונים ופשוט יעצמו את העיניים וילכו לישון.

 

אודות meytal