סוגים שונים של מערבלי בטון

 

מערבלי בטון המשמשים למטרות ערבול רכיבי הבטון עד לקבלת החומר במרקם הרצוי, הינם מערבלים בנפח משתנה שבין 5 עד 12 קוב ואף יותר. מערבלים אלו מותקנים על גבי משאיות ייעודיות והם מגיעים בתצורות שונות, הכוללות בין היתר את מערבלי הבטון עם משאבות הבטון, מערבלי בטון עם מסוע המאפשר את העברת תעבורת הבטון מהמשאית לאתר הבנייה, מערבלים המותקנים על גבי רם-סלע בהם ניתן להוריד את המערבל (דוד) מהמשאית, מערבלי בטון המכונים גרור המוצעים על גבי משאיות סמי טריילר ובהם נפח דוד המערבל הינו גדול יותר.

יחד עם זאת, כל מערבל בטון נייד מורכב ממספר חלקי מערכת הכוללים בין היתר את הדוד- אותו מיכל בו תערובת הבטון מתערבלת. מיכל הדוד מכיל בתוכו ספירלות המבטיחות שתערובת הבטון לא תיצמד לדפנות המיכל. מיכל הדוד מחובר למנוע שתפקידו לסובב את הדוד לצורך ערבול התערובת. בחלק מהמשאיות בהן מותקן מערבל בטון, נעשה שימוש במנוע המשאית לצורך סיבוב המיכל ובחלק מהמשאיות פעולת הערבול מתבצעת במנוע נפרד. שוקת המיוצרת ממתכת ותפקידה להכווין את החומר היוצא מכיוון הדוד. מיכל מים בנפח של מאות ליטרים שתפקידו לשמש כמאגר מים לשטיפת המערבל או לממטרה שהיא למעשה צינור מים המיועד לדילול התערובת שבמיכל. כמו כן, מותקנות במערבל הבטון ידיות שליטה אשר נועדו לשלוט בכיוון סיבוב המיכל. בחלק מהמשאיות, ידיות השליטה מותקנות בתא הנהג.

מערבלי בטון-היכן הכי מומלץ לרכוש?

מערבלי הבטון משווקים על ידי חברות המחזיקות ברשותן ציוד מכני הנדסי למכירה או השכרה. חברות אלו מתמחות במכירה או השכרה של ציוד מכני הנדסי, ומרביתן פועלות בתחום זה מספר רב של שנים. לצד שוק מערבלי הבטון החדישים תוכלו למצוא גם מגוון רחב של פריטי ציוד מכני הנדסי למכירה בשוק היד-שנייה, אך הדבר מחייב אתכם לבדוק את איכויות הציוד באמצעותו של מכונאי מוסמך. ברוב המקרים, לא מומלץ להתפתות לעסקאות זולות בכל הנוגע לפריטי ציוד מכני הנדסי למכירה וזאת מכיוון שהמחיר הזול של העסקה עלול לעלות לכם ביוקר בהמשך. בכל המקרים, מחיר זול בכל הנוגע לצ.מ.ה (ציוד מכני הנדסי) מעיד על איכות ירודה.

אם גם אתם רוצים להבטיח לעצמכם רכישה איכותית ובטוחה של מערבלי בטון, אנו ממליצים לכם לעשות זאת אך ורק באמצעותן של חברות המתמחות בנושא לאורך שנים. חברות אלו הן לרוב חברות העוסקות בייבוא כלי צ.מ.ה והן אף עוסקות באספקת חלקי חילוף מקוריים.

 

אודות admin