ניהול תקציב – הקרקע לבניית עסק מצליח

 

בעלי עסקים רבים בארץ ובעולם נוטים לרכז את מירב מאמציהם בהשגת לקוחות חדשים, בהגדלת נפח המכירות וההכנסות, בשיווק העסק ובקיצור – בכל האלמנטים "החיצוניים" הנדרשים להצלחה עסקית. אך מבלי לגרוע מחשיבות נושאים אלו, היעדר תשומת לב מספקת לחלקים שמאחורי הקלעים, ובראשם הניהול התקציבי, עלולים לגרום לבזבוז משאבים, ניצול לא נכון של כספי החברה וירידה ברמת הרווחיות. אז כיצד תשתמשו בכספים שלכם בחוכמה? התשובות בהמשך.

 

מתנהלים בהצלחה

בסיסו של כל ניהול תקציב ראוי הינו בניית תזרים מזומנים. מדובר בדו"ח המציג את התנועות הכספיות הצפויות במהלך כל יום בתקופה שנבחרה (חודש, במרבית המקרים). תזרים מזומנים הוא המראה המהימנה ביותר של מצב חברה בכל רגע נתון. הוא מאפשר חיזוי של סכנות כלכליות האורבות בעתיד, לצד הזדמנויות ואפשרויות לפיתוח, רכישות, מסעות פרסום וכו'. בשורה התחתונה – הוא מעניק רמת שליטה גבוהה במצב הכלכלי-עסקי של החברה/עסק ומאפשר קבלת החלטות נכונה בהתאם.

 

לא כל אדם שלמד קורס במנהל עסקים יכול להיות אחראי על בניית תזרים מזומנים יעיל ומדויק. במרבית המקרים, מומלץ שגורם חיצוני אובייקטיבי ינהל ויפקח על התזרים. כך או כך, בבניית התזרים, חשוב להקפיד על דיוק מקסימאלי בנתונים, על התייחסות לגורמי הסיכון (ספק שנקלע לקשיים ולא יכול לשלם, לדוגמא), והריביות השונות, הוצאות בלתי צפויות וכו'. מומלץ בחום להשתמש בתוכנת מחשב ייעודית, אשר מסייעת בחישובים הנדרשים ובארגון ורמת הסדר בתזרים. והכי חשוב – היו מודעים לחשיבות העניין ואל תקלו ראש בנושא. מחקרים רבים הוכיחו כי בניית תזרים מקצועי ונכון משפר משמעותית את סיכויי הצלחת העסק.

 

בכלל, כל נושא ניהול תקציב אקוטי להצלחה שלכם. בדיוק כפי שמשפחה אחת בעלת הכנסה חודשית של 15,000 ש"ח יכולה להתקיים ברווחיות וכבוד, בעוד משפחה אחרת עם הכנסה זהה לא תצליח לגמור את החודש. הרעיון מאחורי ניהול שכזה הוא לדעת מה לעשות עם הכסף שלכם וכיצד להפוך שקל לשניים, ועשרה שקלים למאה. ייעוץ חיצוני מקצועי תמיד מבורך, הקפדה על סדר, משמעת תקציבית, יד על הדופק בכל עת, קבלת החלטות רציונאלית ובשקיפות – כל אלו ועוד רבים אחרים מרכיבים את הניהול התקציבי ויכולים להוות את ההבדל. זכרו: עסקים וחברות רבות קרסו כלכלית על אף הכנסות גבוהות, מספר לקוחות מרשים ושביעות רצון גבוהה. הסיבה – ניהול כלכלי כושל. אז בין רעיון חדש לפרסום העסק לסיעור מוחות בנושא כניסה לשווקים חדשים, הקדישו את ליבכם וראשכם לנושא התקציב ותזרים המזומנים. זה ישתלם לכם. באחריות…

 

 

אודות meytal