iso 22000- תו תקן לתעשיית המזון

בדומה לכל תחום תעשייתי אחר, גם תעשיית המזון פועלת בהתאם לתקני בטיחות כאלו ואחרים המחייבים את העוסקים בתעשיית המזון לפעול בהתאם לדרישות התקן. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע כללי אודות תווי תקן שונים המונהגים בענף תעשיית המזון.                                                                        

iso 22000 הינו תקן בטיחות מזון המיועד בעיקר למפעלי מזון וקייטרינג. הוא נועד לצרכי שיפור בטיחות המזון ואספקת מזון לקהל הסועדים ללא חשש מפגיעה כזו או אחרת ברכיבי המזון. תקן זה מנוהל באמצעות מערכות ניהול מתקדמות המותאמות לכל מפעל העוסק בייצור מזון. מערכת ניהול לתקן iso 22000 כוללת בתוכה את כל הדרישות של מערכת ניהול סיכונים בתעשיית המזון המכונה מערכת HACCP.

מערכות לניהול סיכונים HACCP הן למעשה מערכות מתקדמות העוסקות בניהול סיכונים בתחום תעשיית המזון. מערכות אלו יודעות להעריך סיכונים כאלו ואחרים המופיעים במזון, וזאת באמצעות מנגנון לניתוח תהליכי ייצור המזון, מנגנון לזיהוי כלל הסיכונים האפשריים ומנגנון בקרה. מנגנונים אלו מוטמעים בהליך ייצור המזון, והם נועדו להתריע בפני מוצרים אשר אינם בטוחים למאכל אדם. מערכת ה- HACCP מותאמת בהתאם לכל התקנים המובילים ביותר בתחום תעשיית המזון, לרבות, תקן iso 22000, תקן IFS המהווה תקן בטיחות מזון במפעלי מזון, בתי אריזה, מפעלים לייצור אריזות, מחסנים לוגיסטיים לתעשיית המזון, מפעלים לייצור מוצרי צריכה ועוד. תקן נוסף המותאם למערכות ה- HACCPהוא תקן ה-BRC גלובאל סטנדרט. תקן זה הוא למעשה תקן בריטי המיועד לניהול בטיחות מזון בבתי אריזה, מפעלים לייצור מזון וכדומה, והוא אומץ על ידי רשתות השיווק המובילות ביותר באירופה.

בישראל, אחת מהחברות המובילות בתחומי הקמתן של מערכות ה- HACCPלתעשיית המזון היא חברת שיאא מערכות ניהול. חברה זו הוקמה בשנת 1995, ומיום הקמתה היא פועלת במגוון רחב של תחומי הקמת מערכות ניהול תקן במגוון רחב של ענפים תעשייתיים, לרבות, תעשיית המזון. מערכות החברה מבוססות על תוכנות מתקדמות המאפשרות התאמה נקודתית של מודולים שונים בתוכנת הניהול בהתאם לתחום עיסוקו של הלקוח ובהתאם לדרישותיו. סל השירותים המוצע על ידי חברת שיאא מערכות ניהול לעסקים ומפעלים בתחום תעשיית המזון, מאפשר לבעל העסק, ליהנות ממעטפת של פתרונות המותאמים לכל דרישות התקן הישראלי והבינלאומי כאחד. במידה וגם אתם עוסקים בתחום תעשיית המזון, אנו ממליצים גם לכם לבדוק מהו הפתרון האופטימאלי ביותר עבורכם בכל הנוגע להטמעת מערכות ניהול בטיחות מזון. מערכות אלו נועדו לשפר את איכות המזון אותו אתם מייצרים או משווקים, ומעל הכול, הן מאפשרות לכם לפעול בהתאם לכל תקני הבטיחות המונהגים בענף.

תגיות: ,

אודות meytal