הבטחת איכות להצלחה עסקית משגשגת

מערכת הבטחת ובקרת איכות זו, נחוצה לכל חברה ולכל ארגון, המשווק מוצר ו/או שירות לצרכנים וספקים. נכון להיום, ישנן חברות שכל מומחיותן היא ביצוע שתי פעולות חשובות אלו, בהתאמה לצרכי ודרישות הארגון. המומחים של החברה הנבחרת, יקימו עבור הלקוח מערך הבטחת איכות, שכולל במקביל את כל הקשור אל בקרת האיכות. החברה הנבחרת עתידה לבצע פרויקט זה במסגרת מיקור חוץ, כך שהארגון אינו נאלץ להשקיע משאבים, לרבות העסקת כוח אדם בתוך הארגון.

הבטחת האיכות מבטיחה לארגון כי כל מוצר שיצא מהמפעל יהיה איכותי דיו ללקוח. במינוח המקצועי הכוונה היא אל אותו גוף שמפקח על מערכת יישום הנהלים של הארגון שבראשו עומד הלקוח. נכון להיום, ישנה אפשרות לשכור מומחים, שיבטיחו לארגון או למפעל הקמה מקצועית של מחלקות הבטחת איכות, בגודל המתאים ובהתאם לכל הפרמטרים החשובים ללקוח לצד דרישותיו. לאחר כל אלו, יעזרו המומחים לארגון להקים מערך בקרת איכות, כפי שהוא נקרא באנגלית QUALITY CONTROL. הבטחת האיכות במפעל תמיד תהיה כפופה לדרישות והחלטות המנכ"ל.                  

בקרת איכות היא שיטה מסוימת לבדיקת איכות המוצר שיוצא מהמפעל. כאן המוצר תמיד ייבדק לאורך כמה נקודות בתהליך הייצור וזאת על מנת לאתר מיני פגמים או תקלות במוצר ולתקן אותם בו במקום. זאת כדי להבטיח ללקוח מוצר איכותי, שעומד בסטנדרטים שהובטחו על ידי החברה בעת קנייתו.

מערך בקרת האיכות תמיד יהיה מושתת על כוח ייעודי, או כוח אותו יוצרים במיוחד עבור הלקוח. דבר זה יבוא לידי ביטוי בהקמת מחלקה שעיקרה היא לעסוק בביקורת האיכות של המוצרים, או בקרת איכות העובד. בקרת האיכות, תהיה כפופה להבטחת איכות.

חשוב להבין שמדובר על שני תהליכים שמתבצעים במקביל ומתבססים האחד על השני.  למרות כל זאת, מדובר של שני תהליכים שונים ולכן חשוב מאוד להקדיש לכל אחד מהם את תשומת הלב הנדרשת. הבטחת האיכות היא תהליך שמתייחס לכל מחזור החיים של המוצר, משלב התכנון ועד השיווק. לעומת זאת, בקרת האיכות מתמקדת בשלבי הייצור של המוצר. בעבר, התהליכים היו נעשים ידנית, אך נכון להיום תהליכים אלו מתבצעים בצורה מסודרת על ידי מערכת אוטומטית, דבר שמבטיח חסכון בזמנים ובהוצאה מיותרת של משאבים.

לסיכום, המטרה של הקמת מערך הבטחת האיכות לצד יישום הדברים על ידי בקרת איכות, היא להבטיח רמה גבוהה מאוד של מצוינות ואיכות לטווח הארוך.

אודות meytal