תפקוד יעיל יותר במקום העבודה

צמיחה מתוך משבר הוא ביטוי גדול, אך למעשה כמעט מידי יום אנו מתמודדים עם אתגרים וקשיים הדורשים מאיתנו לפתח מודעות לתהליכים פנימיים. מקום העבודה וההתמודדויות השונות שהוא מביא עמו, יכול להיות התחלה נהדרת לבדיקת היכולת שלנו להבין את הקשיים העומדים בפנינו ולהיות בעלי מוטיבציה בכל זאת. התגובה שלנו לאירועים שונים במקום העבודה או עם אנשים הקשורים לתחום העיסוק שלנו, חשובה לא פחות מהאירועים עצמם. לכן, אם נהיה מודעים ככל האפשר לתחושות שלנו כמו גם למטרות שלנו, יתכן ויהיה לנו יותר קל להתמודד עם קשיים ואתגרים מקצועיים.

 

התמודדות עם שחיקה בעבודה

שחיקה במקום העבודה נוצרת ממגוון של גורמים. זו יכולה להיות העבודה עצמה אשר כבר אינה מאתגרת, או האנשים העובדים איתנו או המנהלים שלנו. כל אלה גורמים לירידה ברמת מוטיבציה לעשייה של חלקים נרחבים בתחומי האחריות בעבודה. התמודדות עם שחיקה במסגרת העבודה וירידה ברמת מוטיבציה מתחילה עם מודעות לסיבה שבגללה נוצרת השחיקה. ההסתכלות פנימה, אל הגורמים הפנימיים אשר תורמים לשחיקה שלנו עושה רבות ומשמעותית יותר מהפניית הזרקור החוצה. מודעות היא השלב הראשון. אך היא נשארת איתנו לאורך כל התהליך. אם נהיה מודעים לסיבות שגורמות לנו להרגיש שחוקים, נוכל לפעול כדי לנסות ולשפר את המצב.

 

איך להגיב למשוב?

קבלת משוב במקום העבודה יכול להיות מאורע חיובי, אשר ממנו ניתן לצמוח. ויחד עם זאת, לא פעם במקום העבודה משוב גורם לירידת מוטיבציה ולתחושה קשה אצל העובד. השאלה היא כיצד המשוב ניתן לאותו עובד? האם נתנו בידי העובד כלים על מנת להשתפר? האם העלו אצלו מודעות לנושאים שלא היה ער להם? משוב אשר ניתן בצורה לא רגישה ולא אפקטיבית הוא משוב שלא יתרום לשיפור המצב. השאלה שצריכה להישאל לאחר קבלת המשוב: האם אני יודע כעת מה עלי לעשות כדי להשתפר? במידה והתשובה היא כן, סביר להניח שהתחושה של מוטיבציה להשתפר רק תלך ותתעצם אצל העובד.

לחזור ולשאול:"למה"?

כדי לעורר מוטיבציה בעצמנו, ולהיות תמיד במצב של מודעות לצרכים שלנו, כדאי לעצור מפעם לפעם ולשאול את עצמנו "למה?". למה אנחנו עובדים במקום העבודה המסוים? למה אנחנו עושים מידי יום את מה שאנחנו עושים? אם התשובה לכך ברורה לנו, אנו נמצאים בדרך להגשים את הייעוד שלנו, וגם אם מתגלים קשיים אנחנו יודעים לעמוד בפניהם ולהמשיך להיות פרודוקטיביים במקום העבודה שלנו. אבל אם אנחנו מצויים במקום עבודה אשר אינו הולם את הכישורים שלנו, אשר אינו מבטא את היכולות והעוצמות אשר קיימות בנו – יתכן גם והרמה של מוטיבציה לקום מידי בוקר ולהגיע לעבודה תהייה נמוכה. שאלות על ייעוד ומטרה הן שאלות גדולות, אך הן מביאות אל תוך מודעות את המטרות הגדולות והקטנות של חיינו. אם נקפיד לשאול את עצמנו למה, לא בכל יום אך באופן תדיר, נרגיש שמחים ומסופקים יותר בנתיב בו אנו צועדים.

אודות meytal