בטיחות בהדברה

בעבר כשפגשנו מזיקים מסוג כזה או אחר בין כתלי ביתנו או בחצר קרוב לוודאי שהפחד הגדול שחשנו נבע מהמזיקים עצמם. אף אחד לא שמח להיתקל בחולדה או במשפחת עכברים במטבח, או במקקים שמתרוצצים בחדר האמבטיה. בשנים האחרונות נוסף לפחד האינסטינקטיבי מהמזיקים גם פחד שמקורו בידע על הנזקים האפשריים מההדברה: החששות מהנזק לסביבה וחלילה לבריאותנו. סביר מאד להניח שגם בעבר ההדברה נשאה עמה נזקים שונים, אבל המודעות לנושא גוברת. כולנו מעוניינים לשמור בצורה טובה יותר על הסביבה, וכמובן להגן על בריאות הילדים וחיות המחמד שמסתובבים בסמוך לחומרי ההדברה הרעילים. נושא נוסף שחלקנו מוטרדים ממנו הוא העובדה שאמנם אנחנו לא רוצים מזיקים בשכנותנו – אבל אין משמעות הדבר שאנחנו מעוניינים להשמידם ולהתמודד עם איסוף החיות המתות.

הדברה ירוקה

מכיוון שהבעיה הזו מוכרת ומדוברת כבר מזה שנים, שיטות ההדברה הולכות ומשתפרות. ראשית – חלה התקדמות בחומרי ההדברה הרעילים ונוצרו תקנים חדשים שנועדו להבטיח את איכות הסביבה ואת ההגנה על בני הבית. כאשר בוחרים במדביר מקצועי ומוסמך שעושה שימוש אך ורק בחומרים מורשים אפשר לדעת שהנזקים יהיו מוגבלים בהיקפם. פתרונות מוצלחים אפילו יותר הם פתרונות כמו מכשיר להרחקת יונים או מכשיר להרחקת עטלפים שאינם גורמים כל נזק שהוא לחיות עצמן. המכשירים המתקדמים שנועדו להדברה הירוקה עושים שימוש בהיכרות עם תכונותיהן של החיות עצמן. יונים, למשל, לא יישארו בסביבה שאינה נוחה להן. למה לבחור בדוקרנים – שהיונים החכמות לומדות לפעמים איך להתמודד עמם – כשאפשר לבחור במכשיר שלא יגרום להן כל נזק ולא יכער את מראה הבית?

מכשיר להרחקת יונים עושה שימוש בפולסים קצרים של חשמל דרך פסי אלומיניום שמותקנים על המשטח המועד לפורענות. הפתרון החכם הזה גורם ליונים חוסר נוחות נקודתי והוא אפילו משנה את קצב הפולסים כדי לא לאפשר ליונים להתרגל אליו. כך היונים לומדות שמדובר באזור עוין ולא ידידותי והן לומדות להתרחק ממנו. מכשיר להרחקת עטלפים עושה שימוש בחוש השמיעה המפותח של היונקים המוזרים הללו. הרעשים שהמכשיר פולט אינם נעימים לאוזניהם הרגישות של העטלפים והם מעדיפים להתרחק ממנו. התדר שבו משדר המכשיר אינו נקלט באוזן האנושית, כך שהמכשירים לא יפריעו לבני המשפחה. מערכת להרחקת חולדות פועלת על עקרון דומה, ומבריחה את החולדות באמצעות צלילים שאינם נסבלים לאוזניהן. אמצעים אלקטרוניים הם דרך נהדרת להיפרד ממזיקים ללא נזק לסביבה או לבריאות – בהנחה שבוחרים במערכת איכותית ובאנשי מקצוע מעולים.

 

אודות meytal