ללא לכלוך וללא מאמץ – הרחקת יונים לצמיתות

אם בעבר הלא רחוק אנשים הציבו על הגג או בגינה דחליל בתקווה שדבר זה ירתיע את היונים ויגרום להרחקתן. זמן קצר לאחר מכן הגיע תורם של הדיסקים שנתלו על חוטי הכביסה, שקיות המים המלאות שגרמו לבבואה של היונה להיראות פי שניים ופי שלוש בגודלה כאשר המטרה הייתה שדבר זה ירתיע אותה, דוקרנים ניתלו על גדר הגינה ובמקומות שונים על הגג, רשתות גידרו חללים שונים בבית ומחוצה לו וזאת על מנת למנוע את נחיתת היונה באותם מקומות ואלו היו רק חלק מאותן שיטות להרחקת יונים.

 

נכון להיום רוב האנשים מסכימים שרוב הפתרונות שצויינו אינם יעילים, או יעילים לתקופה קצרה, שכן לאחר מספר שעות או ימים היונה מצליחה להתרגל לרוב שיטות הרחקת היונים וחוזרת לאותו מקום על מנת למצוא אוכל או לקנן. בשלב מסוים אנשים רבים השלימו עם העובדה שהיונה תמיד חוזרת ושקרוב לוודאי שסעיף ההוצאות בחשבון הבנק שלהם תמיד יכלול כל מיני מוצרים שמיועדים להדברה או הרחקת יונים. הבשורה המעודדת היא שלא צריך להשלים עם הנוכחות של היונים בסביבות הבית, שכן כיום יש שיטה חדישה ויעילה שעיקרה הדברת יונים באמצעים אלקטרוניים. שיטה זו מבטיחה פתרון בטוח לאורך זמן, פתרון שביטיח להם תמורה בעד ההוצאה הכספית שלהם.

 

שיטת ההרחקה האלקטרונית – הסוף ליונים!

שיטת הדברת יונים אלקטרונית נעשית על ידי מערכת אלקטרונית מיוחדת שמורכבת מפסי דריכה שקופים עליהם פסי אלומיניום שמוליכים את המתח של המרכזת ויוצרים את אותו איזור עוין ליונים, איזור בו הם לא יוכלו לשהות. בשונה משאר השיטות שיטת הדברה זו נעשית באופן נקי, אסתטי, בטוח ויכולה להבטיח הרחקת יונים לצמיתות. המערכת משדרת פולסים בעלי מתח חשמלי משתנה בעוצמה ותדירות משתנה וזאת בהתאמה מלאה לשעה של היום, אחוזי הלחות ועוד. היונה מפתחת רתיעה מאותו מקום ואינה יכולה ללמוד את הפולסים כיוון שהם כל הזמן משתנים ולכן היא בוחרת להימנע מאותו מקום ממנו היא נרתעת ואותו מקום שיכול להוות סכנה מבחינתה.

 

כעת, כל שנותר הוא לקבל החלטה באם מעוניינים בפתרון יעילה זה של הדברת יונים ואם כן, לברר מי היא אותה חברה שפיתחה את המערכת, האם לאותה חברה יש אישור תקינה של מכון התקנים הישראלי, האם המערכת המשווקת מבטיחה הרחקת יונים ללא פגיעה ביונה, בסביבה וללא רעלים, האם המערכת עומדת בכל תנאי מזג האוויר וכמובן האם יש אחריות על המערכת. בהצלחה!

אודות meytal