כך מבוצע חישוב שכר מקצועי

חישוב שכר הוא עניין מורכב. במיוחד כאשר הדבר צריך להיות מבוצע בארגונים גדולים, עם מספר רב של עובדים. על השכר המחושב להיות מדויק ובהתאם לחוזה ההעסקה, תוך התחשבות בימי חופש, ימי מחלה וזכויות סוציאליות נוספות לעובד. באמצעות תוכנות שונות כדוגמת מלם שכר ניתן לעשות זאת בצורה יעילה ומדויקת, עם אפשרויות רבות לצפיה בנתונים שונים. בכל תחומי העבודה יש לעמוד בחוקים ובתקנות שונות, ועל אחת כמה וכמה בנוגע לעובדי הקבלן. על מנת לוודא כי זכויותיהם נשמרות, חברות רבות בוחרות בשירות של בודק שכר מוסמך, על מנת לוודא כי אינן פוגעות בזכויות עובדיהן.

שמירה על זכויות עובדי הקבלן

יחד עם תוכנות כמו מלם שכר מטרתן לבצע את חישובי השכר עבור העובדים ולהפיק נתונים שונים להנהלת הארגון, יש צורך לוודא כי הזכויות של העובדים נשמרות, ובמיוחד אלו של עובדי הקבלן. בשנת 2012 נכנס לתוקף חוק שמטרתו הגברת האכיפה של זכויות עובדים. החוק קובע כי לגורם אשר מזמין שירותי כוח אדם מקבלן תהייה האחריות הישירה לשמירה ולאכיפת זכויות עובדי הקבלן. זאת גם במצב בו מזמין השירות הוא לא מעסיקם הישיר של עובדי הקבלן. האחריות לכך היא בשלושה ענפים: שמירה ואבטחה, ניקיון והסעדה. בהתאם לכך נוצר שירות של בודק שכר. השירות ניתן עבור מעסיקים שעומדים תחת ביקורת שכר בארגונם, מעסיקים עובדי קבלן אשר מעוניינים לבדוק את האופן בו עובדת מחלקת השכר בארגון כדי להימנע מתביעה של עובדים או של רשויות החוק.

חישוב שכר כחוק

חישוב שכר הוא חלק חשוב ולא רק עבור ארגון המעסיק עובדי קבלן. עוד לפני קבלת השירות של בודק שכר, במידה ומעוניינים בכך, יש לבצע חישוב שכר באמצעות תוכנות כמו מלם שכר. מלם שכר היא תוכנה מרכזית וחשובה בעולם השכר. באפשרותה לספק שירותי שכר באמצעות מערכת אחידה אשר מעניקה מענה למודולים של שכר, נוכחות וגם משאבי אנוש. כל ארגון יכול לבצע התאמות שונות של המערכת בהתאם לצורך הספציפי. היתרון הגדול הוא תמיכה שניתן לקבל מצוות מקצועי המורכב מחשבי שכר ואנשי מקצוע מתחום משאבי האנוש.

חישוב שכר מדויק ומקצועי חשוב כמובן מבחינת החוק. הוא גם חלק משמעותי מעבודת הארגון, ומאפשר לעבוד בצורה יותר יעילה. מסיבה זו ארגונים שונים אשר מעסיקים עובדי קבלן מעוניינים לקבל שירות של בודק שכר, גם כדי לעמוד בדרישות החוק אך גם לבחון כיצד ניתן לשפר את יעילות העבודה.

עמידה בדרישות החוק

חשוב לזכור כי גם במקרים בהם עושים שימוש בתוכנות מתקדמות כדוגמת מלם שכר לחישוב שכר העובדים, יכולות ליפול טעויות. על פי רוב הטעויות נעשות בתום לב ומחוסר בקיאות בחוקי ההעסקה השונים. כאשר הדבר נוגע לעובדי קבלן, המחוקק עלול להטיל סנקציות שונות על ארגון או חברה שאינה פועלת על פי הקבוע בחוק. בודק שכר שעובד בצמוד לארגון ועוקב אחר התנהלות מחלקת השכר בכל הנוגע לחישוב שכר העובדים, מאפשר לארגון להיות בראש שקט ולדעת כי הוא נוהג עם עובדיו בהתאם לחוק.

 

אודות meytal