כל מה שצריך לדעת אודות נוטריון

לא מעט סיטואציות מפנות אותנו להיעזר בשירותי נוטריון, כאשר לעתים מדובר בבחירה אישית ולעתים מדובר בהכרח, כלומר לעתים לא ניתן להתקדם במגוון מהלכים אישיים ללא חתימה של נוטריון ולעיתים מבינים שגם אם אין הכרח לשלם על שירותי הנוטריון, הדבר עשוי להיות יעיל, ולו כיוון שכך ניתן לפשט מהלכים, לקצר תהליכים ואף ליהנות מרמה גבוהה של אמינות. אי לכך בין אם יש צורך מידי או עתידי, טוב להכיר מיהו אותו נוטריון ואף רצוי להכיר אחד איכותי קרוב וזמין, וזאת כי לא פעם הצורך בשירותי נוטריון הנו מידי – מעכשיו לעכשיו.

 היכרות ראשונית

ראשית נציין שנוטריון הנו עורך דין שמחזיק במינימום עשר שנות וותק בתחום. אי לכך הנוטריון בקיא ברזי החוק ולא רק זאת, אלא גם יש לדעת שחתימה שלו על גבי מסמך עשויה להוות עדות קבילה במהלך משפט. כמו כן הנוטריון עבר התמחות ספציפית בתחום וכיוון שהוא מחזיק בתפקיד כה משמעותי, יש מעליו וועדת אתיקה אשר מפקחת על צעדיו, ולו על מנת לשמור על טובת הלקוח. אי לכך ברגע שיש תלונה, יש אל מי לפנות. עוד נציין שכיוון שלפעולת הנוטריון עשויות להיות מגוון משמעויות, הרי שכל מסמך בו מטפל הנוטריון מתועד בארכיון ייעודי, כך שגם אם כיום קיבלתם שירות נוטריוני, הרי שתוכלו למצוא לך גושפנקא גם בעוד עשר שנים קדימה.

משירותי הנוטריון

באופן כללי נוטריון ראשי לאמת, לאשר ולערוך מסמכים, ומכאן ניתן למצוא רשימה ארוכה של תתי שירותים. מבקשים דוגמאות? ובכן נוטריון יכול לכתוב צוואה קבילה מבלי שיהיו נוכחים עדים, נוטריון יכול לאשר שאדם מסוים אכן מי שהוא טוען להיות, נוטריון יכול לאשר ייפוי כוח, נוטריון יכול לתרגום מגוון תעודות ומסמכים, נוטריון יכול לאשר תרגום של מתורגמן, נוטריון יכול לכתוב הסכם ממון, נוטריון יכול לבצע העדה של מסמך סחיר, נוטריון יכול  לקחת תצהירים, נוטריון יכול לאשר חתימה שעל גבי מסמך ועוד.

רלוונטיות

לאחר שראינו אלו תפקידים הנוטריון רשאי ומסוגל לבצע, נבקש להנחית את היכולות באופן פרקטי, כלומר להעניק דוגמה מחיי היום יום. במה מדובר? ובכן נוטריון יהווה כתובת עדיפה כאשר אדם שלמד בחו"ל יבקש לעשות שימוש בתעודת הציונים שלו כאן בארץ, נוטריון יהווה כתובת עדיפה כאשר אדם יבקש לצאת מהארץ עם ילדו אך ללא ההורה השני, נוטריון יהווה כתובת אידאלית כאשר אדם יבקש לסגור עסקה ועל כן מראש יתבקש להוכיח שהוא מורשה חתימה, נוטריון יהווה כתובת עדיפה כאשר בני זוג יבקשו להוכיח שהם נשואים (ולו באמצעות תעודת נישואין שהתקבלה בחו"ל), נוטריון יהווה כתובת מועדפת כאשר אדם יבקש להסביר שהוא אכן מי שהוא טוען להיות וכדומה. אי לכך כיוון שיש לנוטריון מגוון תפקידים, נחזור ונציין שמראש ראוי להכיר נוטריון איכותי שסמוך למקום מגוריכם, ואך אחד שבקיא בתחום אשר עשוי להיות רלוונטי עבורכם.

 

אודות meytal